Jak radzić sobie ze stresem?

Każdy z Nas, duży czy mały, dorosły czy dziecko ma z „ Nim” do czynienia. Obecnie gdy przebywamy na przymusowej  izolacji i gdy nie możemy w pełni funkcjonować, tak jakbyśmy chcieli stres może pojawiać się częściej w naszym życiu.

Jak radzić sobie z nim? Czy każdy może go pokonać? Odpowiedzi na te pytania postaram się Wam dziś udzielić.

  1. Kontakt z innymi

To normalne, że teraz gdy nie możemy się spotkać twarzą w twarz z kolegami z klasy i porozmawiać, pośmiać się lub po prostu spędzić czas razem odczuwamy smutek, lęk i stres. Przebywanie wśród innych daje nam przecież poczucie akceptacji i przynależności. Korzystajmy więc z komunikatorów, telefonów, mediów społecznościowych, żeby te braki nadrobić. Rozmowa z osobami, które lubimy i którym ufamy może bardzo pomóc. Warto czasem porozmawiać z kimś bliskim naszemu sercu o swych lękach i obawach, w ramach  porzekadła, ze dzielenie z kimś trudnościami zmniejsza je o połowę.

2. Ruch

Wiosna wreszcie przyszła, pogoda dopisuje, postarajmy się więc to wykorzystać. Ćwiczenia ruchowe to jeden z najprostszych sposobów  na walkę ze stresem, o ile uda Wam się oderwać od komputera 😉

Osłabiają one reakcje stresową organizmu i poprawiają nastrój, gdyż podczas aktywności fizycznej uwalniają się takie hormony jak serotonina czy endorfiny potocznie zwane hormonami szczęścia.  Korzystajcie więc z możliwości, wychodząc na dwór, by pobiegać, pojeździć na rowerze czy po prostu wyjść na spacer. Pamiętajcie przy tym o zachowaniu odpowiednich środków higieny.

Jeśli nie macie możliwości wyjścia na dwór, możecie także poćwiczyć w domu. Na youtube znajdziecie mnóstwo inspiracji. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Wf w domu : https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc

Tanecznie: https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48

3. Oddychanie

Gdy czujemy niepokój nasz oddech przyspiesza, staje się płytki a serce mocno uderza, tak jakby chciało wyskoczyć z klatki piersiowej. Warto więc poćwiczyć oddech, a gdy uświadomimy sobie, ze możemy nad nim zapanować, dowiemy się także, że możemy panować nad stresem.

Ćwiczenie oddechowe dla dzieci: https://www.facebook.com/dziecisawazne/videos/650564495508624/?v=650564495508624

Ćwiczenia oddechowe dla młodzieży i dorosłych:

https://www.youtube.com/watch?v=QlICwmFN4_A

4. Hobby, czyli robię to co lubię

Na pewno każdy z Was ma coś, przy czym zapomina o całym świecie, może to być gra na instrumencie, zabawa z psem, słuchanie ulubionej muzyki czy czytanie książki. Warto codziennie znaleźć czas by zrobić coś tylko dla siebie. Gdy robimy coś co lubimy, w naszym organizmie wydzielane są endorfiny, przez co wzmacniamy się zarówno psychicznie jak i fizycznie. Musimy pamiętać że stres obniża naszą odporność, a o zdrowie trzeba teraz szczególnie dbać.

 

A na koniec… dla tych którzy chcą się dowiedzieć czy stres może być też pozytywny.

Warto obejrzeć : https://www.youtube.com/watch?v=7Tg81LhIFTU

 

Trzymajcie się zdrowo,

Pedagog Szkolny

Ps. Zapraszam do kontaktu:

Wtorek:  8.00 –  9.30

Piątek:  12:30 – 14:00

Formy kontaktu : dziennik elektroniczny, email: pedagogz17@wp.pl , Messenger: Pedagog Szkolny ( zdjęciem profilowym jest  zdjęcie SP17)

Skip to content