„Nasza Wolna Ojczyzna”
Kochane Dzieci!
Mam nadzieję, że w te ponure listopadowe dni potraficie odnaleźć w sobie odrobinę siły, aby aktywnie spędzić czas wolny.
W tym tygodniu, a dokładnie wczoraj, obchodziliśmy Narodowy Dzień Niepodległości.
Przypomnijmy sobie więc, podstawowe informacje dotyczące tego święta:
(Ten film przedstawia podstawowe informacje o Polsce oraz opisuje polskie symbole narodowe. Na filmie możemy usłyszeć fragment hymnu narodowego Mazurka Dąbrowskiego, z przypomnieniem o przyjęciu właściwej postawy. Możemy usłyszeć także tekst wiersza Władysława Bełzy pt. „Katechizm polskiego dziecka”, czyli „Kto Ty jesteś, Polak Mały”. Na koniec znajduje się Quiz sprawdzający poznaną wiedzę na temat polskich symboli narodowych.)
(Jak wygląda godło Polski? Co symbolizują czerwień i biel? Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w tym oto filmie.)
(Celem filmu jest przybliżenie historii odzyskania niepodległości i postaci Marszałka Józefa Piłsudskiego.)
Chcę Wam podsunąć kilka pomysłów na prace plastyczno-techniczne związane z dniem 11 listopada.
- Pierwsza propozycja to kotylion z papieru kolorowego. Będzie Wam potrzebna biała i czerwona kartka papieru, klej oraz nożyczki.
Poniższy film z instrukcją wyjaśni Wam jak można stworzyć łatwy, a jednocześnie piękny kotylion.
(https://www.youtube.com/watch?v=sMSephIxvp0&ab_channel=PracaPlastyczna)
- Kolejną propozycją jest Godło Polski oraz Flaga , które można wykleić plasteliną, bibułą lub pomalować farbami wykorzystując do tego palce.
Na koniec jeszcze kilka inspiracji i ćwiczeń
- Dla uczniów lubiących puzzle, polecam wykonać to zadanie.
Jest to układanka do wycięcia, ułożenia i przyklejenia na kartkę.
- W ostatnim czasie uwielbialiście kodowanie w formie malowania. Przygotowałam dla Was jeden z symboli narodowych do wykonania właśnie tą techniką.
4. Kodowanie w formie malowania – symbole narodowe
Jest również inny rodzaj kodowania . Polega na odczytaniu kodu z planszy z literkami.
Należy odszukać pierwszą literę, na którą zaczyna się kodowane słowo (jest ona zaznaczona czerwoną pętelką). Następnie za pomocą strzałek, które wskazują kierunek należy odczytać kolejną literę w danym słowie.
Przykład :
Mamy takie kodowanie
Zaczynamy więc od literki „J”. Następnie odczytujemy literkę, która jest z prawej strony, czyli „E”. Kolejno przesuwamy się po skosie w prawą stronę, gdzie mamy kolejną literkę, czyli „S”.
Tak odczytując wyszło nam hasło : JESIEŃ
Tutaj propozycja takiego kodowania:
Zachęcam Was również do odsłuchania, a może nawet zaśpiewania kilku piosenek.
- ZoZi – Co to jest niepodległość (https://www.youtube.com/watch?v=-mI645aCTgo&ab_channel=ZoZi.TV)
- Piosenka młodego patrioty – Mała Orkiestra Dni Naszych (https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo&ab_channel=BajeczkiPioseneczki)
- Niezwykłe Lekcje Rytmiki – Jestem Polakiem (https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&ab_channel=Niezwyk%C5%82eLekcjeRytmiki)
Życzę Wam dużo zdrowia i uśmiechu.
Pani Kasia (blondynka)